Pratite nas

Zašto je Mercedes-Benz proizvodjaču neophodno da kreira MINI od svog sledećeg Smarta

Modeli

Zašto je Mercedes-Benz proizvodjaču neophodno da kreira MINI od svog sledećeg Smarta

Postoji mogućnost da Smart bude premijerni proizvod brenda, a evo kako.

Kada je Smart brend prvi put lansiran 1998.god. automobil koji je bio u vlasništvu Swatch-a, zadovoljio je potrebe onih kupaca, koji su hteli auto koji je ranije bio vidjen samo kod japanskih automobila, ultra gradski. U malim evropskim gradovima, postigao je ogroman uspeh i to tamo gde je prostor bio skučen i gde je ljude odiševljavala samopokretljivost. Ali tamo gde su drugi brendovi poput Minija uspeli da se uzdignu, Smart je stagnirao. I ako bi Smart želeo da zaista uspe, morao bi od svog brenda da napravi sledeći Mini.

 

U pečetku svoje uspešne karijere, brend je proširio ponudu modela, dodavši četvora vrata i taj model je nazvan Forfour Smart Roadster. Roadster je bio super, razvijao je  niže brzine i njegov fanki izgled obećavao je da će otvoriti novo tržište. Ali, uspeh je bio kratkog daha i od 2003. brend je imao značajne gubitke ,da bi ga konačno potpuno preuzeo Mercedes-Benz. Smanjena je linija proizvoda, prestalo se sa plasiranjem Roadster i Forfour, SUV takozvani Formore. U Americi je Smart debitovao nakon što se prestalo sa izradom ovih modela, tek 2008.

Smart Fortwo je još uvek imao uspeha, prolazio je zbog svojih atributa i ekonomične potrošnje, 2016. lansirana je Fortwo treće generacije, koja nudi zabavniji stil u kupe i kabrio izdanju. Brend je 2017. prestao sa radom na benzinske modele u korist potpuno električne strategije koja će se nastaviti, prodajući samo varijante sa električnim pogonom.

Kako su i drugi brendovi imali svoje mini premijerne modele, tako je i Mercedes-Benz krenuo da koristi ovaj podbrend za pristup novoj publici kojoj se nije svideo glavni brend na isti način. Percepcija brenda je mnogo značajna, u slučaju Mercedes-Benz, ona je usmerena na stariju ciljanu generaciju. Iako njihov dizajn može evoluirati i izgledati elegantnije, a tehnologija brzo napreduje kako bi se svidela tehnocentričnom društvu, percepcija brenda se ne menja tako brzo.

Uvodjenjem manjih modela, neki Mercedesovi automobili su pristupačniji, ali mali broj mladih ima želju da sedne za volan ovakvih automobila.

AMG modeli su još ekskluzivniji; tu su i modeli CLA, GLA, AMG, ali opet prosečna starost kupaca je oko 50 godina. To čini da postoje vozači i potencijalni kupci do ove starosti, dakle tri decenije neiskorišćenih potencijalnih kupaca, kojima Mercedes nikada neće biti dovoljno interesantan, ali Mercedes ima podmarku, a Smart samo čeka svoj trenutak. Ako želi uspeh, Smart treba da oponaša MINI i treba da obrati pažnju na dizajn, mada je njihov trenutni dizaj odličan – izgleda fanki, dostupan je u dosta različitih boja, ima sposobnosti da se prilagodi i zato je primamljiv, ali to opet nije dovoljno. Fortwo je dobar početak, ali Smartu treba nešto više. Potrebno je više modela, nešto novo za povećanje privlačnosti brenda. Forfour je dostupan u Evropi i na drugim tržištima, mogao bi ponuditi dosta, ali Smartu je potrebno nešto modernije. Smartu je potreban crossover, terensko vozilo, trebalo bi oživeti koncept Formore i tako napraviti brend koji bi zadovoljio potrebe porodice. Moraju se osloboditi mentaliteta da postoje samo kao marka gradskih automobila, da se razviju kao nešto više. Pored SUV-a, potreban je auto sa većim porodičnim prostorom u vidu prtljažnika. Potrebno je više modela i osigurati da se ti modeli dopadnu mladjoj generaciji. Jedan način da se to osigura je stil, a drugi je da modele odlikuje visok nivo tehnologije, inovativni dizajn enterijera sa ekranima, mobilnim povezivanjem i naprednim bezbedonosnim funkcijama. Ali Smart dosta toga već poseduje, fokus na električnu mobilnost može ostati, ali moraće da krene napred sa nizom vozila koja omogućavaju efikasnost, ekološku svest i impresivne performanse. Koristeći Mercedes-Benz EQ Boost tehnologiju sa trocilindričnim motorima male zapremine, Smart bi mogao da napravi performanse koje bi parirale MINI JCV modelima, ali bez kompromisa, da na štetu brzine i kretanja  idu ka ekološkoj prihvatljivosti. Sledeći korak bi sigurno bio uspeh, MINI je izazvao veliki bes kada su proširili svoju liniju modela i učinili svoja vozila većim i moćnijim. „To više nije MINI“ , govorili su, ali isti ti ljudi, verovatno, sada poseduju MINI i vole svaki minut proveden sa njim. Kao što je MINI otvorio BMW za novu publiku, Mercedes-Benz ima priliku da to isto učini sa Smartom. Ponekad je imitacija, uz malo naprednog razmišljanja, put da se postigne veliki uspeh, a Mercedes ima priliku da ponudi svoj model publici koja je mladja 20-30 godina od sadašnjih kupaca.

 

Continue Reading

Ostavite komentar

Napišite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Na vrh