Vesti
Šta za vozače znači novi Euro 7 standard
Krajem prošle godine, Evropska komisija je prošle nedelje predložila uredbu sa novim pravilima za smanjenje emisija iz motornih vozila pod nazivom Euro 7, a u kojoj se regulišu i emisije čestica iz mikroplastike koje nastaju korišćenjem guma i kočnica.
Naime, prema ovom novom Euro 7 standardu uveden je skup pravila koja ograničavaju emisiju za sva motorna vozila, a novi standard postavlja upravo ista ograničenja emisija bukvalno za sva vozila bez obzira na to da li ono koristi benzin, električni pogon, dizel ili neka alternativna goriva.
Šta to znači?
Ubuduće se proizvođači, a ujendo i kupci imati veći trošak prilikom proizvodnje novih automobila, pa i prilikom kupovine i to pre svega za dizel automobile. Oni će morati da dostignu nešto niži nivo izduvnih gasova benzinaca.
Pravilo je da svi novi autombili na Evropskom tržištu od 2035. godine imaju nultu emisiju CO2, dok se očekuje da će više od 20% automobila i kombina kao i nešto više od polovine teških vozila će i 2050. godine emitovati gasove iz izduvnih cevi.
Kako prenosi portal N1, Evropska komisija ima stav da će se emisije krutih čestica koej nastaju korišćenjem kočnica do 2035. godine smanjiti za oko 27% a plan je da se do tada emisija azotnih oksida smanji za 35% za putnička i kombi vozila u odnosu na Euro 6, tačnije za 56% za kamione i autobuse u odnosu na Euro VI standard.
„Ne možemo da prihvatimo društvo u kojem je zagađenje vazduha uzrok za više od 300 hiljada preranih smrtnih slučajeva u EU godišnje. Nova pravila pomoći će nam da dišemo sigurnije, a automobilskom sektoru će pomoći da postane zeleniji i otporniji“, izjavila je Margrethe Vestager, potpredsednica Evropske komisije.