Vesti
Da li se uvode se strože mere za izdavanje vozačke dozvole?
Prema prvim najavama evropskih zvaničnika plan je da se reformiše procedura u 27 država članica Evropske unije. Osnovni cilj jeste da se smanji broj od 20.000 smrtnih slučajeva na putevima svake godine, pri čemu je 40% njih koji su mlađi od 30 godina.
Predlozima je određena starosna granica za polaganje vozačkog na 17 godina, a novi vozači bi imali dvogodišnji probni rok tokom kojeg ne bi mogli sami da voze.
“Novi podaci objavljeni prošle nedelje pokazali su da broj smrtnih slučajeva na putevima u EU ne opada dovoljno brzo da ispuni ključni cilj prepolovljenja broja smrtnih slučajeva i ozbiljnih povreda do 2030. godine”, kaže Graziela Jost iz Evropskog saveta za bezbednost saobraćaja.
Neke od ključnih izmena biće:
• Probni period od najmanje dve godine za vozače početnike nakon položenog ispita i pravilo nulte tolerancije za vožnju pod dejstvom alkohola. Ovo je od suštinskog značaja jer čak i ako mladi vozači predstavljaju samo osam procenata svih vozača automobila, dve od pet fatalnih nesreća uključuju vozača ili vozače mlađe od 30 godina.
• Omogućavanje mladima da sa 17 godina polažu test i počnu da voze automobile i teretna vozila u pratnji kako bi stekli vozačko iskustvo.
• Prilagođavanje obuke i testiranja vozača radi bolje pripreme vozača na prisustvo ugroženih učesnika u saobraćaju na putu. Ovo će pomoći da se poboljša bezbednost za pešake, bicikliste, kao i korisnike e-trotineta i e-bicikala dok se EU kreće ka održivijoj gradskoj mobilnosti.
• Detaljnija procena zdravstvenih kapaciteta, uzimajući u obzir napredak u lečenju bolesti kao što je dijabetes. Vozači će takođe biti podstaknuti da ažuriraju svoje vozačke veštine i znanja, kako bi bili u toku sa tehnološkim razvojem, navodi se u izveštaju na zvaničnom sajtu Evropske komisije.