Zanimljivosti
Zašto ne treba voziti na rezervi?
U zavisnosti od samog vozila kao i stila vožnje od paljenja lampice do trenutka kada će vam automobil stati imate od 50 do 100 kilometara.
Voziti na rezervi nije pametno
Uglavnom zbog poskupljenja goriva sve je češće da građani voze na rezervi, a ova vožnja niti je preporučljiva, pa je i štetna za automobil. Ne zove se bez razloga rezerva, a ova reč je o rezervnom gorivu koje bi trebalo da vam služi isključivo da dođete do najbliže pumpe pa čak i ako je ona izrazito udaljena.
Šta sve može da se dogodi automobilu?
Ukoliko vozite stariji automobil, u njegovom rezervoaru se tokom godine skupilo dosta prljavštine koja je na dnu. Prilikom vožnje na rezervi postoji šansa da se ona pomeša sa gorivom i tako dospe u cevi za dovod goriva. U tom trenutku filter goriva će zaustaviti većinu štetnih čestica prljavštine, ali uvek postoji određena šansa da neke od njih dospeju i u motor.
Treba imati na umu da neki od modela imaju i trajni filter goriva, te vožnja na rezervi za ova vozila može da bude izuzetno loša.
Stručnjaci kažu i da postoji opasnost od začepljenja filtera kao icevi za dovod goriva. Međutim, ukoliko prljavština dospe u sam motor ona može oštetiti sisteme ubrizgavanja ili same cilindre, što je vrlo skupa popravka. Takođe, može doći i do oštećenja katalizatora koji je veoma osetljiv ne samo na prljavštinu već i na nesagorive ostatke.
Motor radi pod većim opterećenjem na rezervi
Ukoliko vozite na rezervi dodatno ćete opteretiti pumpu za gorivo, kojoj će sa druge strane i vek trajanja biti skraćen. S obzirom na to da se radi o skupom delu motora, povedite računa svaki put kada vam se upali lampica za rezervu.
Zbog svih navedenih razloga, stručnjaci vam i ne preporučuju ovu lošu naviku pojedinih vozača – vožnja automobila na rezervi.